• adios Premium ile Seyahat
  • adios Premium Özellikleri
  • Kampanyalar
  • adios Premium Ek Hizmetleri
Seyahat Hattı

Sıkça Sorulan Sorular


Nasıl adios Premium kart sahibi olabilirim?

Başvuru formunun doldurulması, kimlik ve gelir belgeleri fotokopilerinin eklenerek herhangi bir Yapı Kredi Şubesi'ne teslim edilmesi yeterlidir. Başvuru formlarını Yapı Kredi Şubeleri'nden alabilir, başvuru formunun doldurulması, kimlik ve gelir belgeleri fotokopilerinin eklenerek herhangi bir Yapı Kredi Şubesi'ne teslim edilmesi yeterlidir. Başvuru formlarını Yapı Kredi Şubeleri'nden alabilirsiniz.

Başvurunuz ne kadar sürede değerlendirilir?

Gerekli belgeleri şubeye teslim ettiğiniz tarihten itibaren 10 gün içinde başvurunuz değerlendirilir.

Başvurumun sonucunu nasıl öğrenebilirim?

Başvurunuzun sonucunu, ilgili şubeden ya da 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı arayarak öğrenebilirsiniz.

Kartınız size nasıl ve ne zaman ulaştırılır?

Kartınız basıldıktan sonra, 10 gün içinde özel kurye şirketi tarafından size teslim edilecektir.

Şifrenizi nasıl alırsınız?

Kartınız size ulaştıktan sonra 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı arayarak şifrenizi oluşturabilirsiniz.

Adresinizde bulunmadığınız için kartınız size ulaştırılamazsa, ne olur?

Basıldıktan sonra tarafınıza ulaşmayan kart, kurye şirketi tarafından iade edilir. Bu durum, size SMS ile; cep telefonu numaranız bankamız kayıtlarında mevcut değil ise e-posta ile; her iki bilginin de bankamız kayıtlarında mevcut olmadığı durumlarda bir mektupla bildirilir. Kartınızın aynı adrese gönderilmesini isterseniz, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı arayarak bu isteğinizi belirtebilirsiniz. Farklı bir adrese teslimat yapılabilmesi için yazılı başvurunuz gereklidir.

Alışverişlerde adios Premium kartı nasıl kullanırsınız?

Hem yurtiçinde hem de yurtdışında, VISA ve/veya MasterCard amblemi bulunan milyonlarca işyerinde adios Premium kartınızla alışveriş yapabilirsiniz.

Şifreniz ne işe yarar?

adios Premium kart ile yaptığınız ödemelerde 4 haneli kredi kartı şifrenizi (PIN) girerek işleminizi onaylayabilirsiniz. Şifrenizi kullanarak yurtiçinde Yapı Kredi ATM'lerinden (Tele24 ve Tele24 Plus), yurtdışında VISA ve/veya MasterCard sistemlerine bağlı otomatik veznelerden (ATM) nakit çekme, bakiye öğrenme, kredi kartı borcu ödeme gibi çeşitli işlemleri yapabilirsiniz. Şifrenizi 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı veya İnternet Bankacılığı'nı kullanarak belirleyebilirsiniz. Şifrenizi ezberleyiniz, kimseye söylemeyiniz ve herhangi bir yere yazmayınız.

Nakit Avans nedir?

Diyelim ki yapmanız gereken bir ödeme için ya da herhangi bir harcama için nakit ihtiyacınız var. Bu ihtiyacınızı adios Premium kartınızla nakit avans çekerek en çabuk ve kolay şekilde sağlayabilirsiniz. Bu sayede kimseden borç para istemeden adios Premium kartınızın size sunduğu nakit kredi olanağı sayesinde ihtiyacınızı karşılarsınız.

adios Premium ile nakit avans nasıl kullanılır?

adios Premium kartınızla günün 24 saati, Türkiye'de Yapı Kredi ATM'lerinden (Tele24 ve Tele24 Plus), tüm dünyada ise VISA ve/veya MasterCard sistemine bağlı bankaların ATM'lerinden nakit çekebilirsiniz. Çalışma saatleri içinde tüm Yapı Kredi şubeleri ve change bürolarından, yurtdışında ise VISA ve/veya MasterCard sistemlerine bağlı tüm bankalardan nakit çekebilirsiniz. Nakit avans kullanımı ile ilgili güncel faiz/ücret bilgilerini Faiz ve Ücretler bölümünde bulabilirsiniz.

Puan nedir?

Puan, kredi kartı ile World sistemine dahil üye kuruluşlarında kazandığınız ve üye kuruluşlarda anında para gibi kullanabildiğiniz çok kârlı bir sistemdir.

adios Premium kart ile nerelerde taksitli alışveriş yapabilirim?

adios Premium kartınız kedi kartı olmanın yanı sıra World sistemine dâhil yüz binlerce işyerinde size taksitle ödeme olanağı sunar. Yani adios Premium sayesinde taksitli alışverişler için ayrı, kredi kartı kullanımı için ayrı kredi kartı taşıma zorunluluğunuz ortadan kalkar. adios Premium kartınız ile World amblemini gördüğünüz işyerlerinde en uygun koşullarla taksitli alışveriş yapabilirsiniz.

adios Premium taksit imkânlarını nereden öğrenebilirsiniz?

Web sitesinin üye işyerleri ve kampanyalar bölümünde, World üye işyerlerinin vitrinlerinde yer alan panolardan adios Premium kartınıza kaç taksit uygulandığını öğrenebilirsiniz.

adios Premium borcunuzu nasıl öğrenebilirsiniz?

adios Premium ile yaptığınız harcamalar ve çektiğiniz nakit miktarı her ay yaklaşık aynı tarihlerde adresinize gönderilen Hesap Özet'inizle size bildirilir. Hesap Özeti adresinize normal tarihinde ulaşamadığı takdirde;

  • Yapı Kredi ATM'lerinden (Tele24 ve Tele24 Plus) bakiye inceleme işlemini seçerek,
  • Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'ndan Kredi Kartı Hesap Özetini'zi görüntüleyerek,
  • 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'nı arayarak
  • Yapı Kredi Mobil Bankacılık hizmetimizden
  • Yapı Kredi TV Bankacılığı dijital TV bankacılığı hizmetimizden

adios Premium borcunuzu nasıl ödeyebilirsiniz?

Geri ödemelerinizi, aşağıdaki imkânlardan yararlanarak, kolayca yapabilirsiniz.

Otomatik Ödeme

adios Premium kartınızı Yapı Kredi'deki vadesiz hesabınıza bağlatarak, dönem borcunuzun tamamının veya ödenmesi gereken asgari tutarın her ay son ödeme tarihinizde hesabınızdan otomatik olarak ödenmesini sağlayabilirsiniz. Son ödeme tarihinde hesapta yeterli tutarın bulundurulması yeterlidir. Otomatik Ödeme Talimatı'nı, hesabınızın bulunduğu Yapı Kredi şubesine, 444 0 444 Yapı Kredi Telefon Bankacılığı'na ya da "Düzenli Ödemeler" seçeneğini kullanarak Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'ndan verebilirsiniz.

Yapı Kredi ATM'leri (Tele24 ve Tele24 Plus)

Ödemeleriniz için, Yapı Kredi ATM'lerini (Tele24 ve Tele24 Plus) kullanabilirsiniz. Ödemeler doğrudan vadesiz hesaptan yapılabileceği gibi, istenirse para yatırma zarfıyla nakit olarak da yapılabilir. Vadesiz hesaptan ödeme yapılabilmesi için, hesabın bulunduğu Yapı Kredi şubesine başvurarak, hesabın kredi kartı hesabına bağlatılması yeterlidir.

Yapı Kredi Telefon Bankacılığı

Kredi kartı ödemelerinizi, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line ile şubeye gitmeden bir telefonla kolayca yapabilirsiniz.

Yapı Kredi İnternet Bankacılığı

Yapı Kredi İnternet Bankacılığı ile kredi kartı ödemelerinizin yanı sıra pek çok bankacılık işlemini, internete bağlanabileceğiniz her yerden kolayca yapabilirsiniz.

Yapı Kredi Mobil Bankacılık

Wap erişimli cep telefonunuz veya el bilgisayarınız varsa, ödemeleriniz için Yapı Kredi'nin mobil bankacılık hizmetinden yararlanabilirsiniz.

Yapı Kredi Şubeleri

adios Premium ödemelerinizi, Yapı Kredi şubelerinden de yapabilirsiniz.

Ek kart almak için ne yapmalısınız?

Dilerseniz, eşiniz ya da 18 yaşından büyük olmak koşuluyla, aile bireylerinizden ya da yakınlarınızdan 5'i için ek kart alabilirsiniz. Böylece adios Premium'un ayrıcalıklarını yakınlarınız da sizinle paylaşır. Üstelik ikinci ve üçüncü ek kartlar için ücret ödemeniz gerekmez. Ek kart başvuru formlarını şubelerimizden temin edebilir edebilirsiniz.

Kredi kartı borcunuzun hesabınızdan otomatik olarak ödenmesi için ne yapmalısınız?

Vadesiz hesabınızın bulunduğu Yapı Kredi Şubesi'ne vereceğiniz otomatik ödeme talimatıyla, ödemeniz gereken tutar, son ödeme gününde vadesiz hesabınızdan otomatik olarak alınır.

Otomatik Ödeme Talimatı'nı ayrıca hesabınızın bulunduğu Yapı Kredi şubesine, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'na ya da "Düzenli Ödemeler" seçeneğini kullanarak Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'ndan verebilirsiniz.

adios Premium ile yapılabilecek bankacılık işlemleri nelerdir?

Yapı Kredi'deki vadesiz tasarruf hesaplarınızın en fazla 3'ünü adios Premium'unuza bağlatarak, kredi kartınızı banka kartı yerine de kullanabilirsiniz. Vadesiz hesaplarınızı kredi kartınıza bağlatmak için kimlik belgenizle birlikte, vadesiz hesabınızın bulunduğu Yapı Kredi şubesine başvurmanız yeterlidir. Yapı Kredi'deki vadesiz hesaplarınız, adios Premium'unuza bağlandığında, Yapı Kredi ATM'lerinden (Tele24 ve Tele24 Plus) aşağıda belirtilen bankacılık işlemlerini yapabilirsiniz:

  • Vadesiz hesabınızdan kredi kartınıza ödeme,
  • Kredi kartınızla ilgili Adres, Bakiye, Limit ve Hesap Özeti bilgilerinin incelenmesi,
  • Para/Çek yatırma,
  • Para çekme,
  • Hesaplar arası ya da 3. kişilere havale ve diğer Yapı Kredi ATM (Tele24 ve Tele24 Plus) bankacılık işlemleri

Hesap Özeti Nedir?

adios Premium kartınızla yaptığınız harcamalar, çektiğiniz nakit miktarı, puanlarınızla ilgili ayrıntılı bilgi, Yapı Kredi/adios Premium'unuz ile ilgili bilgilendirici mesajlar ve sizin yaşam tarzınıza özel seçilmiş imkânlar her ay yaklaşık aynı tarihlerde adresinize gönderilecek Hesap Özeti'nde yer alacaktır.

Hesap Özeti hangi tarihlerde gönderilir?

Hesap Özeti her ay düzenli olarak adresinize gönderilir. Elinize ulaşan ilk Hesap Özeti'ndeki hesap kesim tarihine bakarak ve postada geçen süreyi göz önünde bulundurarak, Hesap Özeti'nin her ay hangi günlerde gelebileceğini hesaplayabilirsiniz.

Faiz nasıl hesaplanır?

Alışverişlere Uygulanan Faiz

Dönem borcunuzun tamamını, son ödeme tarihine kadar ödemeniz halinde alışverişlerinizden (taksitli işlemler dahil) kaynaklanan borcunuza faiz işletilmemektedir. Son ödeme tarihine kadar dönem borcunun tamamının ödenmemesi halinde ise (asgari tutarın ödenmesi zorunludur) kalan borcunuza hesap kesim tarihinden itibaren günlük bakiyeniz üzerinden faiz hesaplanır. Kredi kartınıza tahsis edilen limiti aşmanız durumunda, aynı gün, aşılan tutara alışveriş faiz oranı üzerinden faiz hesaplanmaya başlar, toplam borç bakiyesi, tahsis edilen limite düşene kadar faiz işlemeye devam eder.

Nakit Çekimlere Uygulanan Faiz

Nakit çekim işlemlerinde, aynı gün faiz işlemeye başlamakta ve Hesap Özetinizde, hesap kesim tarihine kadar oluşan faiz yer almaktadır. Hesap kesim tarihi ile ödeme yaptığınız tarih arasındaki faiz, bir sonraki Hesap Özetinizde yer alır.

Perakende Alışveriş Faizi nedir?

Kredilendirdiğiniz alışverişlere uygulanan faiz oranıdır.

Limit Aşım Faizi nedir?

Kredi kartınıza ait limiti aşmanız durumunda, aynı gün, aşılan tutara alışveriş faiz oranı üzerinden faiz hesaplanmaya başlar, toplam borç bakiyesi, tahsis edilen limite düşene kadar faiz işlemeye devam eder.

Nakit Çekim Faiz Oranı

Nakit çekimlere uygulanan faiz oranıdır.

Gecikme Faizi

Hesap Özeti'nde yer alan asgari ödeme tutarının son ödeme tarihine kadar ödenmemesi halinde, ödenmemiş asgari tutarınıza son ödeme tarihinden itibaren günlük bakiyeniz üzerinden gecikme faizi hesaplanır.

Alışverişler (taksitli işlemler dahil) ve nakit çekimler (Casino işlemleri dahil) için uygulanan faiz oranlarına Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu ve Banka Sigorta Muamele Vergisi dahil değildir. Güncel faiz bilgilerini Faiz ve Ücretler bölümünde bulabilirsiniz.

adios Premium kartınıza tahsis edilmiş olan limit nedir?

adios Premium'unuza tahsis edilen limit, kartınızla yapacağınız tüm harcamaların ve çekeceğiniz nakit miktarın toplamını belirler. Bu toplam limiti aşmamak kaydıyla alışveriş yapabilir, nakit çekebilirsiniz.

adios Premium limiti nasıl belirlenir?

Kart limiti, başvurunuzda belirtmiş olduğunuz geliriniz, ödemeleriniz, mal varlığınız gibi mali bilgileriniz, işiniz, eğitim durumunuz ve ihtiyaçlarınız gibi bazı bilgiler dikkate alınarak belirlenir.

adios Premium limiti artırılabilir mi?

Güncel gelirinizi gösteren bir belge ve dilekçeyle limitinizin artırılmasını talep edebilirsiniz. Herhangi bir Yapı Kredi şubesine başvurarak, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı arayarak ya da Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'nı kullanarak limit artırım talebinde bulunabilirsiniz. adios Premium limit artışınız, belirli aralıklarla siz değerli kart hamillerimizin cep telefonlarınızdan otomatik sesli arama ve yanıt sistemiyle Bankamız tarafından aranması, sizin de çağrıyı kabul etmeniz ve telefonu tuşlayarak vereceğiniz onayınız doğrultusunda yapılabilecektir.

Ek kartlar için ayrı bir limit var mıdır?

Ek kartlar için ayrı bir limit yoktur. Ek kartla yapılan harcamalar ve çekilen nakit miktarı, adios Premium'unuzun limitine dahildir.

Hesap kesim tarihini nasıl değiştirebilirsiniz?

444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı arayarak, değişiklik isteğinizi telefonla bildirebilir, faksla ya da herhangi bir Yapı Kredi Şubesi'ne yazılı olarak başvurabilirsiniz. Ayrıca Yapı Kredi Internet Bankacılığı'nı kullanarak hesap kesim tarihinizi değiştirebilirsiniz.

adios Premium kart şifresi değiştirilebilir mi?

Gerekli gördüğünüz durumlarda şifrenizi Yapı Kredi ATM'lerinden (Tele24 ve Tele24 Plus) değiştirebilirsiniz. (Doğum tarihinizi veya başkaları tarafından kolayca tahmin edilebilecek bir rakamı şifre olarak belirlemeyiniz.) Ek kartlarınızın şifresi asıl kart ile aynı olduğundan, şifrenizi değiştirdiğinizde ek kartların şifresi de otomatik olarak değişecektir.

Hesap Özetinizin gönderildiği adresinizi nasıl değiştirebilirsiniz?

Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'nı kullanarak adresinizi değiştirebilirsiniz. Hesap Özetlerinin arkasındaki Adres Değişikliği Formu'nu doldurup Kredi Kartları Müşteri Hizmetleri'ne gönderebilir ya da size en yakın Yapı Kredi şubesine bırakabilirsiniz. Değişikliği ayrıca 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı arayarak ya da yazılı olarak Müşteri Hizmetleri'ne bildirebilirsiniz.

Soyadınız değişirse ne yapmalısınız?

Soyadınızın değiştiğini kanıtlayan bir belgeyi (evlilik cüzdanı, yeni nüfus cüzdanı örneği) ve çeşitli yerlerinden delerek ya da keserek kullanılmaz hale getirdiğiniz adios Premium'unuzu Yapı Kredi Müşteri Hizmetleri'ne göndermeniz ya da size en yakın Yapı Kredi şubesine bırakmanız yeterli olacaktır. Yeni soyadınızın bulunduğu kredi kartınız adresinize en kısa sürede gönderilecektir.

adios Premium'unuz kaybolduğunda ya da çalındığında ne yapmalısınız?

Kredi kartınız kaybolduğunda ya da çalındığında "Sınırsız" Sigorta Güvencesi kapsamındadır. Bu sigortadan yararlanabilmek için vakit kaybetmeden 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı arayarak durumu bildirmeniz, ayrıca yazılı olarak başvurmanız gerekmektedir. Yazılı başvurunuz elimize ulaştığında, telefonla bildirdiğiniz andan itibaren kartınız kötü amaçlı kullanımlara karşı sigorta kapsamına alınır.

Kaybolan ya da çalınan adios Premium kartınızı bulduğunuzda kullanabilir misiniz?

Kaybolduğunu ya da çalındığını bildirdiğiniz kredi kartınızı bulsanız dahi, güvenlik amacıyla iptal edildiği için tekrar kullanamazsınız. Bu kartı ek bir güvenlik önlemi olarak çeşitli yerlerinden delerek ya da keserek kullanılmaz hale getiriniz. adios Premium kartınıza ilişkin Kayıp/Çalıntı bildiriminde bulunduğunuzda ek kartlarınız da iptal edilecektir. Ek kartlarınızı da kullanılmaz hale getirerek iade ediniz. Kayıp/Çalıntı için yaptığınız yazılı bildirimden kısa bir süre sonra yeni adios Premium kartınız varsa ek kartlarınız ve şifreniz ile birlikte adresinize gönderilecektir.

Ek kartlar kaybolduğunda/çalındığında bildirim yapılmalı mı?

Yine 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'dan Kayıp/Çalıntı bildirimi yapmanız gerekmektedir. Ek kartlarınız ile birlikte size ait adios Premium da iptal edilecek ve yeni kartlarınız şifrenizle birlikte en kısa sürede adresinize gönderilecektir.

Kartınız Yapı Kredi ATM'lerinde (Tele24 ve Tele24 Plus) kalırsa ne yapmalısınız?

Kartınızın kaldığı Yapı Kredi ATM (Tele24 ve Tele24 Plus) bir Yapı Kredi Şubesi'nde ise, yetkili personele durumu bildirebilirsiniz. Söz konusu Yapı Kredi ATM (Tele24 ve Tele24 Plus) şube içinde değilse ya da şube kapalıysa, Yapı Kredi ATM'lerindeki (Tele24 ve Tele24 Plus) danışma telefonunu kullanarak ya da başka bir telefondan 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'na durumu bildirmeniz gerekmektedir.

Kartın manyetik alanının bozulması ya da hasar görmesi durumunda ne yapmalısınız?

Size en yakın Yapı Kredi şubesine başvurarak Kart Değişikliği İstek Formu doldurmanız yeterli olacaktır. Yeni adios Premium'unuz adresinize en kısa zamanda gönderilecektir.

ATM Şifrenizi unutursanız ne yapmanız gerekir?

Şifrenizi unuttuğunuzda, Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'nı kullanarak yeni kredi kartı şifrenizi kendiniz belirleyebilirsiniz. Yapı Kredi İnternet Bankacılığı üyesi değilseniz, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'na durumu bildirebilir ya da size en yakın Yapı Kredi şubesine uğrayıp form doldurarak yeni bir şifre isteğinde bulunabilirsiniz.

Hesap Özeti'niz size ulaşmıyorsa ne yapmalısınız?

444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'nı arayarak durumu bildirdiğinizde, gerekli araştırma yapılacak ve Hesap Özetinin size ulaşması sağlanacaktır. Dilerseniz, postada kaybolma vb. nedenlerden dolayı elinize ulaşmayan son üç aya ait Hesap Özetleri adresinize gönderilir ya da numaranıza fakslanır.

Bunun dışında hesabınız hakkında aşağıdaki yollardan bilgi alabilirsiniz:

  • Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'na üye olduğunuz takdirde Hesap Özet'iniz dahil olmak üzere kartınız ile ilgili her tür bilgiye internet üzerinden ulaşabilirsiniz.
  • Tüm Yapı Kredi ATM'lerinde (Tele24 ve Tele24 Plus) "Hesap Özeti" seçeneğinden, size gönderilen en son Hesap Özeti'ndeki hesap kesim tarihi, son ödeme tarihi, ödenmesi gereken asgari tutar ve toplam borç tutarı bilgilerini öğrenebilir; turkuvaz renkli ATM'lerden ekstre alabilirsiniz.
  • 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'nı kullanarak Hesap Özeti bilgilerinize ulaşabilirsiniz.

Hesap Özet'inizde size ait olmadığını düşündüğünüz bir harcama varsa nasıl itiraz edebilirsiniz?

Hesap Özet'inizde size ait olmadığını düşündüğünüz bir harcama varsa, hemen yazılı olarak Müşteri Hizmetleri'ne ya da herhangi bir Yapı Kredi Şubesi'ne başvurmanız ve itiraz ettiğiniz harcamanın yapıldığı tarihi, işyerini ve tutarı bildirmeniz gerekmektedir. Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'na giriş yaptıktan sonra Müşteri Hizmetleri menüsünün altında bulabileceğiniz Alışveriş Harcama İtirazı Formunu da kolayca doldurup bildirimde bulunabilirsiniz. Durum en kısa sürede araştırılacak, haklıysanız bu işlem iptal edilecektir.

Chip PIN Hakkında

Şifre (PIN), adios Premium'unuzla Yapı Kredi ATM'lerinde (Tele24 ve Tele24 Plus) işlem yaparken kullanmakta olduğunuz ve alışverişlerinizi onayladığınız 4 haneli güvenlik numaranızdır.

Şifremi nerelerde kullanacağım?

Kredi kartınızla Tele 24'lerde işlem yapmak için ve alışverişlerinizi onaylamak için kullanabilirsiniz.

Şifremi kullanarak nasıl alışveriş yapacağım?

Şifreniz, alışverişinizle ilgili tutar, taksit sayısı vb. bilgiler girildikten sonra sorulacaktır. Şifrenizi yazdıktan sonra "GİRİŞ" tuşuna basmanız gerekmektedir.

Şifremi kullanmadan alışveriş yapamaz mıyım?

30 Haziran 2007 tarihinden itibaren alışverişlerde şifre kullanımı mecburidir. Alışveriş sırasında şifreniz sorulması durumunda işlemini onaylamak için şifrenizi girmeniz gerekmektedir.

İşyerlerinde başka kredi kartlarına şifre sorulurken neden bana sorulmuyor?

Eğer alışverişlerinizde size şifre sorulmuyorsa 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'dan Kredi Kartı Müşteri Hizmetlerini arayıp bilgi alabilirsiniz.

Şifre kullanarak işlem yaparken nelere dikkat etmeliyim?

Şifrenizi kasiyere söylemeyiniz ve kesinlikle girişi kendiniz yapınız. POS'a şifrenizi girerken kimseye göstermeyiniz.

Yurtdışındaki alışverişlerimde de ŞİFRE kullanacak mıyım?

Evet. Yurt dışında da alışverişlerinizde şifreniz sorulması durumunda işlemi şifrenizi girerek onaylamanız gerekmektedir. Aksi takdirde işleminiz gerçekleşmeyecektir. Bu yüzden lütfen yurt dışına çıkmadan önce şifrenizi öğreniniz.

Şifremi bilmiyorum ne yapacağım?

Şifrenizi bilmiyorsanız ya da unuttuysanız, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı, Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'nı kullanarak ya da geçici şifre hizmetimizden faydalanarak yeni şifrenizi belirleyebilirsiniz. (Geçici Şifre hizmeti hakkında detaylı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz.)

Unutmayın, chip&PIN'de her kartın şifresi kendine özeldir. Ana kartınızın şifresini belirlemeniz halinde ek kart şifreniz otomatik olarak güncellenmez.

Şifremi değiştirmek istiyorum ne yapacağım?

Şifrenizi değiştirmek için 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı, tüm Tele 24'leri, Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'nı kullanabilirsiniz. Unutmayın, chip&PIN'de her kartın şifresi kendine özeldir. Ana kartınızın şifresini değiştirmeniz halinde ek kart şifreniz otomatik olarak güncellenmez.

Şifremi değiştirmek ya da yeni şifre belirlemek yeterli mi?

Hayır. Çipli kartlarda, şifre hem bankamız sisteminde hem de kart üzerindeki çipte tutulur.

444 0 446 Yapı Kredi VIP Line, Yapı Kredi İnternet Bankacılığı gibi, bankamız sistemi ile kartınızın bağlantı kuramadığı kanalları kullanarak bankamız sisteminde tutulan şifrenizi değiştirebilirsiniz ancak şifrenizi alışverişlerinizde kullanabilmeniz için kartınızdaki çipe yüklemeniz gerekmektedir.

Şifremi kartıma hangi kanallardan yükleyeceğim?

Şifrenizin kartınızdaki çipe yüklenebilmesi için, çipe bilgi aktarabilecek cihazlara kartınızı takmanız gerekmektedir.

Üzerinde "chip&PIN" logosunu gördüğünüz Tele 24'ler, başka banka ATM'leri, ya da World Üye İşyerlerinde bulunan Yapı Kredi POS'larına kartınızı takarak şifrenizi kartınıza yükleyebilirsiniz.

Şifremi nasıl yükleyeceğim?

Eğer şifrenizi, üzerinde "chip&PIN" logosunu gördüğünüz Tele 24'ler, başka banka ATM'leri kullanarak değiştirdiyseniz, yeni şifreniz kartınıza otomatik olarak yüklenir.

Ancak şifrenizi üzerinde "chip&PIN" logosu bulunmayan Yapı Kredi ATM'leri (Tele24 ve Tele24 Plus), Yapı Kredi İnternet Bankacılığı veya 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line kanallarının birinden değiştirdiyseniz ya da yeni şifre belirlediyseniz aşağıdaki adımları takip ederek kartınıza yükleyebilirsiniz.

Üzerinde "chip&PIN" logosu bulunan Tele 24'lerde şifre yükleme

Kartınızı takınız, değiştirmiş olduğunuz (yeni) şifrenizi giriniz, ekranda "... ... kanalından değiştirmiş olduğunuz şifreniz kartınıza yüklenmiştir." uyarısını göreceksiniz.

Üzerinde "chip&PIN" logosu bulunan başka banka ATM'lerinde şifre yükleme

Kartınızı takınız. Yeni şifrenizi giriniz. Daha sonra menüde bulunan "Şifre Yükleme" yi seçiniz. İşleminizin gerçekleştiğine dair ilgili bankanın mesajı ekranda görünecektir.

World Üye İşyerleri'ndeki YKB terminallerinde şifre yükleme

Kartınızı takmadan, menü tuşuna basınız ve gelen ekranda şifre yüklemeyi seçiniz. Daha sonra kartınızı takınız. Ekranda"Şifre yükleme başarılı" uyarısını göreceksiniz.

Şifre yükleme işlemi sırasında herhangi bir sorunla karşılaşırsanız lütfen 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'dan Kredi Kartı Müşteri Hizmetlerini arayınız.

Ek kartlarım da alışverişlerinde Şifre kullanacak mı?

Evet. Ek kartların da alışverişlerde şifre kullanması mecburidir.

Ek kartlarımın şifresi değişecek mi?

Alışverişlerde şifre kullanılmaya başlanacağından, şifre bilgisi her kart sahibi için kendine özel bir güvenlik sağlayıcı olacaktır. Bu yüzden,dilerseniz ek kartlarınızın şifrelerini değiştirebilirsiniz.

Unutmayın, chip&PIN'de ana kartınızın şifresini belirlemeniz ya da değiştirmeniz halinde ek kart şifreniz otomatik olarak güncellenmez.

World Banka Kartı-Benim Param ilişkisi nasıl olacaktır?

Benim Param, ayrı bir program olarak tanımlanmayacaktır. Benim Param paketi sahibi olan kişilere World Banka Kartı basılırken, ad-soyad kısmının altına BENİM PARAM-Müşteri No ifadesi yazılacaktır. Artık ayrı bir Benim Param logolu / dizaynlı bir kart plastiği olmayacaktır.

Benim Param paketinden çıkmış bir kişinin, kart plastiği vade sonunda ya da diğer yenilemelerde BENİM PARAM ifadesi olmadan yenilenecektir. Bunun dışında, paket sahibi olmasa da mevcut kartını kullanmaya devam edebilecektir.

Ek kart talep ettim ama şifre gönderilmedi; şifresini nasıl belirleyeceğim?

Yeni basılan ek kartınızın şifresi asıl kartınızın şifresi ile aynıdır.

Dilerseniz, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı ya da Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'nı kullanarak ek kart şifrenizi asıl kart şifrenizden farklı bir şifre olarak belirleyebilirsiniz.

Ek kart sahibi şifresini unutursa nasıl yeni şifre belirlenir?

Ek kart şifresi unutulursa asıl kart hamili, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı ya da Yapı Kredi İnternet Bankacılığı ve Yapı Kredi Telefon Bankacılığı'nı kullanarak yeni şifre belirleyebilir.

Ek kart sahibi şifresini unutursa kendisi yeni şifre belirleyebilir mi?

Hayır. Ek kart sahibi şifresini bilmiyorsa yeni şifre belirleyemez. Yeni şifre belirleme işlemi asıl kart sahibinin kontrolündedir. Ek kart sahibi şifresini unuttuğunda asıl kart sahibini bilgilendirmelidir.

Ek kart sahibi şifresini değiştirebilir mi?

Evet. Ek kart sahibi mevcut şifresini tüm Tele 24'leri kullanarak değiştirebilir.

Şifre ek kartlara hangi kanallardan nasıl yüklenir?

Şifre yükleme ile ilgili tüm detaylar asıl kart ile aynıdır. Ek kart sahibi de kartıyla ilgili kanallara giderek şifresini kartına yükleyebilir.

Ek kartlarımın ATM kullanım yetkisi ne demektir?

Şifre, Tele 24'lerde tüm ek kartların asıl kart gibi işlem yapabilmesini sağlamaktadır. Ancak asıl kart hamili isterse ek kartlarının Tele 24 işlem yetkisini kısıtlayabilir. Tele 24 işlem yetkisi kısıtlanan ek kartlar, Tele 24'lerde nakit çekim yapamaz ya da vadesiz hesaplara ulaşamaz sadece şifre değişikliği ve şifre yükleme işlemleri yapabilir.

Ek kartlarımın ATM kullanım yetkisini nasıl belirlerim?

Ek kartlarınızın Tele 24 yetkilendirmesi için, ek kart başvuru formlarındaki ilgili bölümü isteğiniz doğrultusunda doldurabilir, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı arayabilir, Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'nı kullanabilirsiniz.

Ek kartlarımın puan kullanım yetkisi ne demektir?

Çipli kartlarla birlikte, dilerseniz ek kartlarınızın puan kullanım yetkisini değiştirebilirsiniz. Yetkisiz ek kartlar alışverişlerinden puan kazanmalarına karşın, World Üye İşyerlerinde puanları para yerine kullanamayacaktır.

Ek kartlarımın puan kullanım yetkisini nasıl belirlerim?

Ek kartlarınızın puan kullanım yetkilendirmesi için, ek kart başvuru formlarındaki ilgili bölümü isteğiniz doğrultusunda doldurabilir, 444 0 446 Yapı Kredi VIP Line'ı arayabilir, Yapı Kredi İnternet Bankacılığı'nı kullanabilirsiniz.

Yeni şifre belirlemenin en kolay ve hızlı yolu SMS ile Kredi Kartı Şifresi’dir.

Nasıl SMS ile Kredi Kartı Şifresi alabilirsiniz?

  • SMS ile talepte bulunarak Kredi Kartı Şifrenizi kolayca alabilirsiniz.
  • SIFRE yazıp boşluk bırakın, kartınızın son 4 rakamını kartınızın arkasında 3 rakamlı güvenlik numarasını yazıp boşluk bırakın ve kendi belirleyeceğiniz 4 haneli şifrenizi yazıp 4440'a kısa mesajla göndererek şifrenizi anında belirleyebilirsiniz.
  • Kart şifreniz belirlendikten sonra alışverişlerinizde hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.

SMS ile Kredi Kartı Şifresi uygulamasından asıl ve ek kart hamilleri faydalanabilmektedirler.

Bankamız tarafından gönderilen SMS'lerden ücret alınmamaktadır. Sizin göndereceğiniz mesajlarda ise ilgili GSM şirketinin ücret tarifesi uygulanmaktadır.